SL's jävla access

Ja, jag har blivit tvungen att köpa ett SL accesskort. Ett sånt plastkort man lägger mot en platta så det piper, precis som i många andra storstäder i europa.
Och det funkar faktiskt. Har aldrig haft några problem.. Förrän idag.

Imorse skulle jag springa ner till tunnelbanan som gick om 1 minut, lagom stressad innan jobbet och lägger min illgröna plastbit mot plattan och det piper till och jag ska precis börja gå när det kommer en kille gående från andra sidan och envisas med att gå ut genom den spärr jag precis ska gå in i. Ingen fara tänker jag och lägger kortet mot spärren bredvid. Ett ilsketrött kryss syns i rutan och jag får inte gå igen. NEHE. provar nästa spärr, Nehe inte där heller.
Går fram till spärrvakten som sitter i sin kur och ser fruktansvärt uttråkad ut och frågar vadfan som händer. Hon tittar på kortet och säger att  mitt kort redan blivit bekräftat och att jag därför inte får gå igenom spärren på X antal minuter. och detta för att vi inte ska kunna planka.
Okej, jättebra ni hindrar folk från att tjuvåka och det kan ju vara ganska skönt för oss som faktiskt inte orkar bråka och lägger dom där sjuhundrajävla kronorna för att få åka utan problem. Men vafan, vi bor i sverige största stad och majoriteten utav invånarna åker tunnelbana varje dag.
Jag vet inte hur många gånger man drar sitt kort men nån springer rakt in i spärren från andra sidan så man inte hinner igen. och nu ska vi straffas för detta?
Jag ska alltså inte få in genom spärren för att någon annan idiot gått ut genom den efter att jag dragit mitt kort.

Känns det inte bättre om vi gör ett spärrsystem där detta inte kan hända innan vi sätter in funktionen att spärra korten så att man missar bussar, tunnelbana och what not?

okej, jag kanske är mest arg på snorungen som trängde sig ut genom spärren jag var på väg in genom.
men såna snorungar ska få sitt ass spanked en annan dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0